سيارة V12 فانتاج رودستر الجديدة .. شاهد الأعجوبة

mainThumb

20-08-2022 02:16 PM

• سيارة في 12 فانتاج رودستر تمزج الأداء القوي مع تجربة القيادة في الهواء الطلق
• إنتاج 249 نسخة عالمياً والعلامة تغلق باب التسجيل على السيارة بعد إقبال غير مسبوق
• تصميم عريض يمنح السيارة مظهرها المذهل
• أول سيارة فانتاج رودستر مزودة بمحرك V12 سعة 5.2 ليتر مع شاحن توربيني مزدوج
• السيارة تعد أقوى نماذج فانتاج رودستر على الإطلاق بقوة 700 حصان وعزم دوران 753 نيوتن متر
• السيارة مزودة بنظام تعليق عريض يوفر دقة عالية بالتحكم مع مزايا ديناميكية بقوة ضاغطة تصل إلى 216 كيلوجرام
• السيارة تتيح سرعة قصوى تصل إلى 200 ميل في الساعة مع تسارع من 0 إلى 60 ميل في الساعة في 3.5 ثانية
• العلامة تعتزم البدء بعمليات التسليم في الربع الأخير من عام 2022

كاليفورنيا، شاطئ بيبل بيتش - السوسنة - أعلنت أستون مارتن عن إطلاق سيارتها الجديدة في 12 فانتاج رودستر، السيارة الفريدة ومحدودة الإصدار والتي تدمج الأداء المتميز لأقوى سيارات أستون مارتن فانتاج مع تجارب القيادة في الهواء الطلق في السيارات ذات السقف القابل للطي.

وشهدت سيارة في 12 فانتاج رودستر إقبالاً واسعاً تمثل ببيع جميع نسخها قبل أن يتم إطلاقها، حيث جاءت بإصدار محدود اقتصر على 249 نسخة مخصصة للبيع إلى العملاء حول العالم. وتدمج السيارة مزيجاً مذهلاً من المزايا والتي تشمل تصميم هيكلها العريض، ونظام التعليق العريض والقريب من سطح الأرض، فضلاً عن كونها أولى نماذج فانتاج رودستر المزودة بمحرك V12 سعة 5.2 ليتر مع شاحن توربيني مزدوج. وترتقي سيارة في 12 فانتاج رودستر بتجارب القيادة في الهواء الطلق إلى مستويات جديدة بفضل ثباتها على الطرقات في السرعات العالية، والصوت المتميز لمحرك أستون مارتن القوي والمزود بـ 12 أسطوانة بقدرة 700 حصان.

وتعليقاً على هذا الموضوع، قال روبيرتو فيديلي، الرئيس التنفيذي للشؤون التقنية في شركة أستون مارتن: "بذلنا جهوداً حثيثة لضمان منح سيارة في 12 فانتاج رودستر ذات القدرات والمزايا الديناميكية لنموذج في 12 فانتاج، وتجاوزها من ناحية متعة القيادة في الهواء الطلق المتاحة في السيارات المزودة بسقف قابل للطي. صممنا السيارة الجديدة خصيصاً لمواكبة أذواق عملائنا الشغوفين، حيث تتفوق على جميع نماذج فانتاج رودستر السابقة من حيث القوة وعزم الدوران، بالإضافة إلى التصميم العريض لهيكلها مع نظام تعليق يوفر دقة عالية بالتحكم، وزيادة قوتها الضاغطة بما يصل إلى عشرة أضعاف".

ويلعب محرك السيارة دوراً أساسياً في توفير تجارب القيادة الممتعة، فقد تم تزويدها بمحرك V12 سعة 5.2 ليتر مع عمود كامة علوي رباعي لتوليد قدرة جر كبيرة تبلغ 700 حصان بسرعة دوران تصل إلى 6500 دورة في الدقيقة وعزم دوران 753 نيوتن متر بسرعة دوران تبلغ 5,500 دورة في الدقيقة. وتوفر سيارة في 12 فانتاج رودستر لسائقها تجارب قيادة لا تُنسى مع كل ضغطة على دواسة الوقود من خلال نسبة قوة إلى وزن تبلغ 372 حصان لكل طن، مما يوفر قدرات تحكم منقطعة النظير تمزج الاستجابة العالية لعلبة التروس مع قدرة التسارع المذهلة.
وترتقي سيارة في 12 فانتاج رودستر بمعايير الأداء في السيارات الرياضية المكشوفة، حيث يمكنها التسارع من وضعية الوقوف إلى 60 ميلاً في الساعة خلال 3.5 ثانية فقط، في حين تبلغ سرعتها القصوى 200 ميل في الساعة. وتم تزويد السيارة بعلبة تروس ZF أوتوماتيكية بثماني سرعات مع منظومة ميكانيكية للترس التفاضلي محدود الانزلاق في المحور الخلفي، ما يعزز الأداء المتوازن والتصميم المتقن للسيارة ذات الدفع الخلفي والمحرك الأمامي الوسطي. ويسهم الضبط المحسّن لناقل الحركة في تقليص سرعات نقل الحركة والتفاعل بشكل أكبر مع أسلوب السائق في القيادة، بينما تعمل البرمجيات القابلة للتكيف في نظام التحكم بناقل الحركة على مراقبة ظروف القيادة ومتطلبات القيادة لتعزيز شعور السائق بالاستجابة والتحكم.
وتشترك سيارة في 12 فانتاج رودستر مع نموذج في 12 فانتاج باستخدام ذات أجهزة نظام التعليق، ولكنها تتفوق عليه بالضبط المخصص للمخمدات القابلة للتكيف، ما أدى إلى تحسين مزاياها الديناميكية إلى أقصى حد ممكن. كما تستخدم السيارة الجديدة ذات مرايا معايرة التوجيه في طراز في 12 فانتاج لتعزيز مزايا التوجيه وسرعة الاستجابة، مع تحسينات تضفي طابع الحيوية على السيارة عند اجتيازها للمنعطفات والتي يمكن الإحساس بها في جميع عمليات التوجيه.
وكما هو الحال في طراز في 12 فانتاج، تم تزويد سيارة في 12 فانتاج رودستر بمكابح من الخزف الكربوني كمعيار قياسي. وترتكز منظومة المكابح على أقراص أمامية بقياس 410 ملم × 38 ملم مع فكوك مكونة من 6 مكابس، بينما تأتي الأقراص الخلفية بقياس 360 ملم × 32 ملم مع فكوك مكونة من 4 مكابس. وبالإضافة إلى زيادة قدرة الإيقاف للسيارة والمقاومة الهائلة لتلف المكابح في درجات الحرارة المرتفعة، تساعد تقنية مكابح الخزف الكربوني على تخفيض الوزن غير المُعلق بمقدار كبير يبلغ 23 كيلوجرام بالمقارنة مع المكابح الفولاذية، ما يسهم في تحسين الاستجابة لعمليات التوجيه وجودة القيادة.
وتم تصنيع واقي الصدمات الأمامي وغطاء المحرك والمصدات الأمامية والعتبات الجانبية في سيارة في 12 فانتاج رودستر من ألياف الكربون، بينما تم تصنيع واقي الصدمات الخلفي وغطاء الصندوق الخلفي من مواد مركبة خفيفة الوزن. كما تم تعزيز خفة وزن السيارة من خلال تزويدها ببطارية خفيفة الوزن، بالإضافة إلى تثبيت نظام عادم خاص ثنائي الأنابيب وسط السيارة يمتاز بخفة الوزن ومصنوع من الفولاذ المقاوم للصدأ بسماكة 1 ملم. ويقل وزن نظام العادم الجديد في سيارة في 12 فانتاج رودستر بمقدار 7 كيلوجرام عن مثيله في طراز فانتاج رودستر، وتم ضبطه بعناية كبيرة لضمان حصول السيارة على أداء صوتي يلائم مظهرها القوي.
ويواكب المظهر الفريد لسيارة في 12 فانتاج رودستر أداءها الذي يجسد أرقى مستويات القوة والإتقان. وعلى سبيل المثال، يعد التصميم العريض لجسم السيارة ضرورياً لاستيعاب نظام التعليق العريض، والذي يزيد عرضه بمقدار 40 ملم بالمقارنة مع باقي سيارات فانتاج. ويوفر تصميم واقي الصدمات الأمامي، والذي يتكامل مع العرض الكامل لمشتت الهواء الأمامي، قوة ضاغطة إضافية وأداءً متوازناً للديناميكا الهوائية، بينما تم تعزيز قدرات التبريد في السيارة من خلال شبكة المبرّد الأمامية المعاد تصميمها، والتي يزيد حجمها بنسبة 25%، إلى جانب تركيب منفذ تهوية للمحرك يشابه حدوة الحصان داخل غطاء المحرّك.
وتشمل مزايا الديناميكا الهوائية أيضاً تصميم العتبات الجديدة والمكونة من قطعة واحدة وتصميم واقي الصدمات الخلفي، والذي يتكامل مع التصميم المدمج لناشر الهواء، وتم تحسين فعالية هذه المزايا من خلال نظام العادم مزدوج الأنابيب في مركز السيارة. وبخلاف سيارة في 12 فانتاج، تأتي سيارة في 12 فانتاج رودستر دون جناح خلفي في نسختها القياسية، ولكن يمكن تزويد السيارة الجديدة به كخيار إضافي. كما يمكن للعملاء الحصول على مظهر أكثر بساطة للسيارة، مع العلم بأنه يتم الحفاظ على توازن الديناميكا الهوائية في السيارة من خلال الإدارة الدقيقة لتدفق الهواء تحت هيكلها.
وتتجلى اللمسات النهائية المتقنة لتصميم السيارة في عجلاتها المصنوعة من الألمنيوم قياس 21 بوصة، والتي تتوافر بلونين هما الأسود اللامع (ساتان بلاك) أو الأسود اللامع بتصميم يحاكي الألماس (ساتان بلاك دايموند تيرند). كما تتوفر عجلات مصقولة وخفيفة الوزن كخيار إضافي بلوني الأسود اللامع والأسود اللامع بتصميم يحاكي الألماس، والتي تسهم بخفض الكتلة غير المدعومة بالنوابض للسيارة بمقدار 8 كيلوجرام. وتتاح إطارات ميشلين بايلوت 4 إس عالية الأداء - من طراز 275/35 R21 في العجلات الأمامية وطراز 315/30 R21 في العجلات الخلفية - كخيار قياسي لجميع عجلات السيارة.
واستناداً إلى حضورها القوي في سلسلة سيارات فانتاج، تم تزويد سيارة في 12 فانتاج رودستر بمقاعد سبورتس بلس المكسوة بجلد الأنيلين، والتي تزدان بالشعار المجنح للعلامة وتخريمات تزيينية كمعيار قياسي. كما تتوافر مقاعد عالية الأداء مصنوعة من ألياف الكربون وقابلة للتعديل يدوياً بست وضعيات مختلفة، كخيار إضافي يواكب أذواق العملاء الذين ينشدون أرقى معايير التصميم الديناميكي ويتطلعون لتعزيز تجارب القيادة عالية الأداء. وتسهم هذه المقاعد أيضاً بتخفيف وزن السيارة بمقدار 7.3 كيلوجرام دون التأثير على مستويات الراحة للركاب.
ويمكن للعملاء تعزيز الطابع المخصص لسيارات في 12 فانتاج رودستر عن طريق الاستفادة من خدمات كيو باي أستون مارتن، قسم خدمات التخصيص التابع للعلامة، والذي يتيح لهم إمكانية تخصيص جميع أجزاء السيارات بدءاً من الرسومات على الجسم الخارجي، ووصولاً إلى تزيين المنسوجات الجلدية داخل المقصورة. ويتيح استخدام ألياف الكربون تصميم الأقسام المكشوفة لسيارة في 12 فانتاج رودستر فرصة مثالية لفريق عمل كيو باي أستون مارتن لإظهار إبداعاته المتميزة، بما يشمل إضافة مجموعة واسعة من التشطيبات الملونة، والتي تتغير في ظروف الإضاءة المختلفة لإضفاء مظهر مذهل على ألواح ألياف الكربون المصنوعة يدوياً.
بدوره، قال ماريك رايتشمان، نائب الرئيس التنفيذي والمدير الإبداعي لدى أستون مارتن: "تدمج سيارة في 12 فانتاج رودستر في تصميمها المظهر الجمالي المفعم بالحيوية مع قدرات الأداء منقطعة النظير، وعلى نحو يشابه الأداء الوظيفي لأبطال سباقات الجري أو أحصنة السباقات الأصيلة. إذ تم تصميم سيارة في 12 فانتاج رودستر خصيصاً لتعزيز مزايا تدفق الهواء داخل السيارة وخارجها وحولها، بما يشبه آلية عمل الوظائف الجسدية لأبطال الجري وأحصنة السباقات عند إدارة الضغوطات الناجمة عن وصولها إلى ذروة الأداء، والتدريب على عمل تلك الوظائف بشكل منسجم لزيادة مستويات الكفاءة والقوة عن طريق تنظيم استهلاك الأكسجين. ومن ناحية أخرى، قمنا بتصميم سيارة رياضية رائعة بسقف مكشوف لعملائنا الذين ينشدون أرقى مستويات المتعة والتشويق في تجارب القيادة. وأتاح لنا هيكل السيارة الفرصة لتصميم مظهر بصري عصري يعكس أفضل مستويات الإتقان. وأدى ذلك كله إلى تقديم سيارة تمثل تحفة فنية تنبض بالحياة، وتتيح قدرات تحكم منقطعة النظير".

ومن المقرر أن يبدأ إنتاج سيارات في 12 فانتاج رودستر خلال الربع الثالث من عام 2022، ليتم تسليم أولى السيارات إلى العملاء خلال الربع الأخير من نفس العام.
لمحة عن أستون مارتن لاجوندا:

تسعى أستون مارتن إلى تحقيق رؤيتها في أن تصبح أبرز علامة بريطانية للسيارات الفاخرة على مستوى العالم من خلال تصنيع أرقى السيارات عالية الأداء.

تأسست أستون مارتن في عام 1913 على يد ليونيل مارتن وروبرت بامفورد، وسرعان ما اكتسبت شهرة واسعة كعلامة تجارية رائدة تلتزم بأعلى معايير الرقي والفخامة والأداء الفائق. وتدمج هذه العلامة التجارية المتميزة بين أحدث التقنيات المتقدّمة، ومهارات التصنيع الحرفية العالية، والتصاميم الفريدة والأنيقة، بهدف إنتاج طرازات رائدة، من بينها فانتاج، ودي بي 11، ودي بي إس ودي بي إكس، بالإضافة إلى فالكيري، أول سيارة هجينة من أستون مارتن.

وانطلاقاً من مقر عملها بمنطقة جايدون في إنجلترا، تقوم أستون مارتن لاجوندا بتصميم وابتكار سياراتها التي تُباع في 56 دولة في جميع أنحاء العالم. وتنتج العلامة سياراتها الرياضية في منطقة جايدون، بينما يتم تصنيع سيارات دي بي إكس الرياضية الفاخرة متعددة الاستخدامات في مدينة سان أثان في ويلز.

يُذكر أن علامة لاجوندا تأسست في عام 1899، حيث تم دمجها مع أستون مارتن في عام 1947 بعد شرائِهما من قِبل الراحل السير ديفيد براون؛ وتم إدراج الشركة الجديدة في سوق لندن للأوراق المالية تحت اسم مجموعة أستون مارتن لاجوندا جلوبال القابضة محدودة المسؤولية.

وقامت الشركة في عام 2020 بتعيين لورانس سترول في منصب الرئيس التنفيذي للشركة، بالإضافة إلى إطلاق فريق أستون مارتن أرامكو كوجنيزانت لسباقات فورمولا 1، ما فتح آفاق مرحلة جديدة أمام العلامة وأعادها لتتصدر عالم رياضة السيارات

...................

INTRODUCING THE NEW V12 VANTAGE ROADSTER: THE ULTIMATE EXPRESSION OF STYLE, SOUND AND SPEED

• New V12 Vantage Roadster fuses ultimate performance with open-air thrills
• Production limited to 249 examples globally and a closed order book due to unprecedented demand
• Unmistakeable looks thanks to dramatic widebody design
• First Vantage Roadster to feature the 5.2-litre V12 Twin-Turbo powertrain
• Outputs of 700PS and 753Nm make this the most powerful Vantage Roadster ever
• Wide-track suspension provides pinpoint handling; aerodynamic package generates up to 216kg of downforce
• Top speed of 200mph, 0-60 in 3.5 seconds
• Deliveries scheduled to begin Q4 2022

19 August 2022, Pebble Beach, California: Aston Martin is proud to introduce the new V12 Vantage Roadster – a uniquely exciting and ultra-exclusive limited production model which combines the thrilling performance of the most powerful Aston Martin Vantage ever made with the freedom and sensory stimulation of roof-down driving.

With production strictly limited to just 249 customer examples globally, with all examples sold ahead of release, the V12 Vantage Roadster boasts a compelling combination of dramatic widebody design, ground-hugging wide-track suspension and – for the first time in a Vantage Roadster - the mighty 5.2-litre Twin-Turbo V12 engine. With searing straight-line speed and the unfiltered howl of Aston Martin’s sonorous 700PS 12-cylinder engine, the V12 Vantage Roadster elevates the open-top driving experience to a scintillating new level.

Roberto Fedeli, Aston Martin Chief Technical Officer, said: “We have worked extremely hard to ensure the V12 Vantage Roadster possesses the same potency and dynamism that characterises the V12 Vantage, while surpassing it in terms of raw sensory excitement that you only achieve with roof down driving. With more power and torque than any Vantage Roadster before it, a wide-track chassis with precisely tuned suspension calibration, and up to ten times the downforce of the series production Vantage Roadster, this is a breathtaking machine created for our most enthusiastic customers”.

Key to this exhilarating driving experience is the powerhouse of the engine. Developing 700PS at 6500 rpm and 753Nm of torque at 5,500 rpm, the quad-cam 60-deg 5.2-litre V12 is a true force of nature. With a power-to-weight ratio of 372PS-per-ton and an endlessly impressive delivery which combines effortless in-gear response with epic acceleration, every squeeze of the V12 Vantage Roadster’s throttle leads to an unforgettable adrenaline rush.
Accelerating from rest to 60mph in just 3.5sec and with a top speed of 200mph the V12 Vantage Roadster occupies the very highest echelon of open-top sportscar performance. With a ZF 8-speed automatic transmission and mechanical Limited-Slip Differential (LSD) mounted at the rear, the car possesses the purity and balance of a front-mid-engined rear-wheel drive layout. An optimised transmission calibration minimises shift speeds and maximises driver interaction, while adaptive software in the transmission’s control system monitors operating conditions and driver demands to enhance the driver’s feeling of response and control.
Sharing the same suspension hardware as the V12 Vantage, but featuring a bespoke tune for its adaptive dampers, the V12 Vantage Roadster’s dynamics have been honed to the keenest possible edge. The steering calibration mirrors that found in the V12 Vantage, to offer maximum steering feel and quick response, improvements which bring the car alive through corners and can be felt with every steering input.
Like the V12 Vantage, the V12 Vantage Roadster features powerful Carbon Ceramic Brakes (CCB) as standard. Measuring 410mm x 38mm the front discs are gripped by 6-piston calipers, while the 360mm x 32mm rear discs are paired with 4-piston calipers. With much increased stopping power and tremendous resistance to brake fade at high temperatures, the CCB technology also makes a considerable 23kg of unsprung weight saving compared to steel brakes, benefitting steering response and ride quality.
In order to further reduce overall mass the V12 Vantage Roadster’s front bumper, clamshell bonnet, front fenders and side sills are made from carbon fibre, with the rear bumper and deck lid made from weight-saving composite material. Additional savings have been made with the adoption of a lightweight battery and a special centre-mounted twin-exit exhaust system fabricated from lightweight 1mm stainless steel. Tuned to ensure the V12 Vantage Roadster has a rousing voice to match its looks, this new system weighs 7.2kg less than the Vantage Roadster’s exhaust.
It's an indication of the V12 Vantage Roadster’s monstrous performance that its dramatic form is driven by function. For example, the formidable physique of the widebody design is necessary to accommodate the widetrack suspension, which is 40mm wider than Vantage. The new front bumper design, complete with full width front splitter generates additional downforce and aerodynamic balance, while increased cooling is achieved by the reshaped front grille, which is 25% larger, and the ‘horse shoe’ engine vent in the bonnet.
Aerodynamic performance also informs the new sculpted single-piece sills and rear bumper, which comes complete with integrated diffuser – the effectiveness of which has been improved by the routing of the centre mounted, twin tailpipe, exhaust system. In contrast to the V12 Vantage, the V12 Vantage Roadster comes without the dramatic rear wing as standard, though it can be specified as an option. Those who choose the more understated look can do so in the knowledge that aerodynamic balance is maintained thanks to detailed management of underbody airflow.
Final visual touches come in the form of impressive 21in alloy wheels, which are offered in two finishes, satin black or satin black diamond turned. An optional lightweight forged wheel option is also available in both satin black and satin black diamond turned, which saves a further 8kg of unsprung mass. Michelin Pilot 4S high performance tyres – 275/35 R21 front and 315/30 R21 at the rear – are standard fitment on all rims.
As flagship of the Vantage range, the V12 Roadster is fitted with Sports Plus Seats trimmed in full semi-aniline leather and featuring ‘Wings’ quilt and perforation pattern as standard. A carbon fibre performance seat with exposed twill carbon fibre shell and manual 6-way adjustment can be had as an option for those looking for the ultimate in dynamic design and maximum support for high performance driving, also saving 7.3kg without skimping on occupant comfort.
V12 Vantage Roadster customers can further boost the exclusivity of their car by engaging the services of the marque’s bespoke personalisation service, Q by Aston Martin, for everything from striking exterior graphics and liveries to woven leather. With extensive use of exposed carbon fibre in its design, the V12 Vantage Roadster also lends itself perfectly to Q by Aston Martin: Commission’s range of tinted lacquers, which change appearance under different lighting conditions to make a spectacular feature of the hand-laid carbon fibre panels.
Marek Reichman, Aston Martin Chief Creative Officer, adds: "From a design perspective, V12 Vantage Roadster is a combination of living sculpture and physiology, such as the functions of an elite runner or thoroughbred racehorse. On one hand, much like the way their systems are developed to handle the stresses of peak performance and trained to work together to increase efficiency and power using oxygen, V12 Vantage Roadster was designed to maximize the benefits of airflow into, throughout and around the car. And on the other, for our Drivers, we created this explicit open-top sports car for those craving excitement and drama. The platform presented us with a design opportunity to make a contemporary visual statement of intent. The result is a living, breathing, driving sculpture with a level of control that sits at the fingertips".

Production of the V12 Vantage Roadster is due to commence in Q3 of 2022, with first deliveries scheduled to begin during Q4 2022.


- ENDS -

About Aston Martin Lagonda:

Aston Martin’s vision is to be the world’s most desirable, ultra-luxury British brand, creating the most exquisitely addictive performance cars.

Founded in 1913 by Lionel Martin and Robert Bamford, Aston Martin is acknowledged as an iconic global brand synonymous with style, luxury, performance, and exclusivity. Aston Martin fuses the latest technology, time honoured craftsmanship and beautiful styling to produce a range of critically acclaimed luxury models including the Vantage, DB11, DBS, DBX and its first hypercar, the Aston Martin Valkyrie.

Based in Gaydon, England, Aston Martin Lagonda designs, creates and exports cars which are sold in 56 countries around the world. Its sports cars are manufactured in Gaydon with its luxury DBX SUV range proudly manufactured in St Athan, Wales.

Lagonda was founded in 1899 and Aston Martin in 1913. The two brands came together in 1947 when both were purchased by the late Sir David Brown, and the company is now listed on the London Stock Exchange as Aston Martin Lagonda Global Holdings plc.

2020 saw Lawrence Stroll become the company’s Executive Chairman, alongside significant new investment, a move that led to Aston Martin’s return to the pinnacle of motorsport with the Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team and commenced new era for the iconic British marque.
www.astonmartin.com/media


Press Contact

SCHNEIDER PR
Sandra Schneider
Mobile: +971 50 5240120
Email: sandra@schneider-pr.net

Sara Aki
Mobile: +971 50 4288776
Email: sara@schneider-pr.net


ASTON MARTIN MENA
Dana Taleb
Marcomms Controller
dana.taleb@astonmartin.com

SPECIFICATION

Body
Dramatic new wide body design
Two- door roadster body style 2+0 seating
Extruded Bonded Aluminium Body Structure
Canvas z-fold roof
Carbon Fibre Front Bumper, Clamshell Bonnet, Fenders and Side Sill
Composite rear bumper

Engine
All-Alloy Quad Overhead Cam, 48 Valve 5.2-litre V12 twin-turbo
Water-to-Air charge cooling
Front mid mounted engine, rear wheel drive
Compression ratio 9.3:1
Fully Catalysed, electronically controlled stainless steel exhaust system with centre exits
Dual Variable Camshaft Timing
Fully CNC machined combustion chambers

Maximum power: 700PS/ 690bhp at 6500rpm
Maximum torque: 753Nm
Acceleration: 0-60mph: 3.5 seconds
Acceleration 0-62mph (0-100km/h): 3.6 seconds
Maximum Speed: 200 mph (322km/h)

European Fuel Economy
Figures (WLTP)

Combined CO2 [g/km] - 315g/km*

*The fuel consumption you may achieve under real life driving conditions and CO2 produced will depend upon a number of factors including the accessories fitted after registration, variations in driving styles, weather conditions and vehicle load.

Transmission
Rear mid-mounted eight-speed automatic transmission
Mechanical Limited-Slip Differential
Alloy torque tube with unique carbon fibre propeller shaft
Torque vectoring by braking (TVB)
Final drive ratio 2.93:1
Adaptive Shift
Corner Recognition
Fast Throttle-Off
Optimal Downshift (ODS)





Gear ratios:

1st Gear Ratio: 4.714

2nd Gear Ratio:

3.143

3rd Gear Ratio: 2.106


4th Gear Ratio: 1.667

5th Gear Ratio:

1.285

6th Gear Ratio: 1


7th Gear Ratio: 0.839

8th Gear Ratio:

0.667

Final Drive: 2.93:1



Steering
Variable electric power assisted steering rack
13:1 steering ratio
2.27 turns lock to lock

Suspension
Front
• Independent double wishbones
• Coil springs
• Anti- roll bar and adaptive damping

Rear
• Multi-link
• Coil springs

Adaptive Damping System (ADS) with Skyhook technology
Modes: Sport, Sport Plus & Track
Spring rates increased by 50% at front & 40% at the rear
Top mount stiffness increased by 13%
New anti-roll bars with tender spring: 5% stiffer front & 41% softer at rear
Uprate in damping

Wheels and Tyres
21" Wheels
Summer Tyres:
• Front: 21” Michelin Pilot Sport 4S 275/35/R21
• Rear: 21” Michelin Pilot Sport 4S 315/30/R21

Brakes & Chassis Systems
Front ventilated carbon ceramic discs 410mm Diameter
Rear carbon ceramic discs 360mm Diameter
Electric Park Brake
Dynamic Stability Control (DSC)
Anti-lock braking system (ABS)
Electronic Brakeforce Distribution (EBD)
Emergency Brake Assist (EBA)
Traction Control (TC)
Hydraulic Brake Assist (HBA)
Positive Torque Control (PTC)
Dynamic Torque Vectoring (DTV)

Dimensions
Length – 4514mm
Width (excl Mirrors) – 1982mm
Height - 1274mm
Wheelbase - 2705mm
Front Overhang – 946mm
Rear Overhang – 865mm
Fuel Tank - 73 litres
Light Weight Kerb – 1855kg (Inc. Lightweight Options)
Weight Distribution (Front:Rear) 51.4:48.6
Boot Volume - 200 litres
Roof opening/ closing time: 6.7/6.8 seconds (max speed for operation 50km/h)

Standard Specification
Solid Paint – Jet Black / China Grey / Lunar White
Exterior Body Pack – Gloss Black
Convertible Hood – Black
Bonnet – Painted Body Colour
Mirror Caps - Painted Body Colour
Front Grille Vanes - Bright Finish
21” Wheels – Satin Black
Carbon Ceramic Braking (CCB) System with Black Painted Calipers
Bi-Led Headlights
LED Tail Lights – Red
Exhaust Tailpipes – Bright
Badging - Wings Badge with Green Enamel Infill
Underbonnet Cross Brace–Black
Monotone Semi Aniline Leather - Onyx Black
Stitch - Match to Environment 1 - Onyx Black
Headlining – Fabric – Black
Carpet - Lightweight – Black
Sports Plus Seats
Seat Heating
Electric 16-Way Adjust
Trim Inlay – Gloss Black
Interior Jewellery - Satin Silver
Aluminium Tread Plates with Unique Silver Anodised Sill Plaque
Steering Wheel - Sports - Colour Keyed Leather
Black Seatbelt
Infotainment – Rotary & 8” Central Display with Edged Bezel
Standard Audio
360 Degree Camera
Electric Steering Column Power Adjust Rake/Reach/(Angle) & Cruise Control
Keyless Entry
Tool Kit

Optional Features (Exterior)
Paint
• Metallic
• Signature metallic
• Racing LINE
• Q – Satin
• Q – Special
• Q – Heritage
• Q – Out Of Range

Liveries/ Graphics
• Pinstripe
• Pinstripe, Lipstick and rear infill
• Pinstripe, Lipstick and rear infill and door

Brake Calipers – Painted:
• Grey
• Yellow
• Red
• Vivid Orange
• Bronze
• Lime

Exhaust Tailpipes
• Dark
• Titanium Heat Treated

Exterior Body Pack – 2x2 Twill Carbon Fibre
Bonnet – Exposed 2x2 Twill Carbon Fibre
Add Rear Wing
Front Grille Vanes – Dark Finish
21” Wheel - Satin Black Diamond Turned
21” Lightweight Wheel – Satin Black/ Satin Black Diamond Turned
Smoked LED Tail Lights
Badging – Black Chrome Wings and Script Badges


Optional Features (Interior)
Seating
• Carbon Fibre Performance Seats
• Seat Ventilation (Sport Plus Seat Only)

Interior Trim - Alcantara / Semi Aniline Leather
Headlining –Fabric - Coloured
Coloured Carpet 720GSM
Trim Split – Duotone
Satin Dark Chrome Jewellery
Contrast Stitch
Steering Wheel
• Colour keyed leather and pure black Alcantara Sports Wheel
• Heated and Colour keyed GT Wheel
Seatbelts – Coloured (Core Pallett: Mocha, Red, Ivory, Graphite)
Infotainment – Touchpad
Premium Audio

Optional Packages
Comfort Package
• Increased sound insolation (NVH) pack

Lightweight Package
• Lightweight Wheel (Choice of finish)
• 2x2 Twill Carbon Fibre Body Package
• 2x2 Twill Carbon Fibre Performance Seat
• Manual Steering Column
• 2x2 Twill Carbon Fibre Interior Package
• 2x2 Twill Carbon Fibre Gear Shift Paddles

Carbon Fibre Interior Package
• 2x2 Twill Carbon FibreTrim Inlay
• Dark Chrome and 2x2 Twill Carbon Fibre Interior Jewellery
• 2x2 Twill Carbon Fibre Steering Wheel
• 2x2 Twill Carbon Fibre Gear Shift Paddles

Accessories
Carbon Fibre Engine Cover
Four Piece Luggage Set (x2 Large Holdalls and x2 Small Holdalls)
Protect Pack
• Indoor car cover
• Boot matt
• Battery Conditioner
• Car Care Kit

Appearance Pack
• Black ECU Pouch
• Black Wheel Bolt Lock Set
• Value Caps with AM Wings
• Carbon Fibre Gloss Wheel Centre Caps

Q Options (Exterior)
Q Paint Liveries – 15 x additional graphic options
Q Black DT Wheel + Tinted Lacquer Finish (3x colours: Red, Bronze, Smoked)
Q Painted Lightweight Wheel – Match to body or graphic colour
Q Calipers – 3x additional colours: Madagascar Orange, Vivid Red, Vivid Blue
Q Tinted Carbon Fibre: Red, Blue and Green

Q Options – Interior
Q Woven Leather Seat Inserts – 5x textured coloured weaves
Q Alcantara Seat Inserts – 4x additional bold colours
Q Trim Inlays – Bespoke painted trim inlays with graphic option
Q Tinted Carbon Fibre Jewellery Pack: Red, Blue and Green
Q Carbon Fibre Parts – Seat Backs and Door Tread Plates with tinted option
Q Anodised Rotaries – 5x colours (Red, Blue, Lime, Orange, Yellow)
Q Carbon Fibre Steering Wheel – Featuring 12 o’ clock pinstripe graphic